۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید
سرخط خبرها

وکلای آفریقای جنوبی از آمریکا و انگلیس شکایت می‌کنند

  • کد خبر: ۲۰۶۴۶۸
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
وکلای آفریقای جنوبی از آمریکا و انگلیس شکایت می‌کنند
گروهی از وکلای آفریقای جنوبی قصد دارند علیه دولت‌های آمریکا و انگلیس به دلیل حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی شکایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، گروهی از وکلای آفریقای جنوبی به رهبری ویکوس فان رنزبورگ از کارشناسان حقوقی این کشور خواستار محاکمه دولت‌ های آمریکا و انگلیس در دادگاه‌ های غیرنظامی هستند.

رنزبورگ در این زمینه به آناتولی گفت: آمریکا باید مسوول جرایمی که مرتکب شده، شناخته شود. شمار زیادی از وکلا پس از انجام تحقیقات در این زمینه به ما پیوسته اند.

وی ادامه داد: تاکنون کسی به جرایمی که آمریکا مرتکب شده توجهی نکرده است. اتفاقات عراق از نمونه‌ های این موضوع هستند. آمریکا در موضوع فلسطین نیز به دلیل ادامه جرایم (اسرائیل) مقصر است.

به گفته ویکوس فان رنزبورگ، ادامه روند شکایت «نسل کشی» آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌ المللی دادگستری، تعیین کننده نقشه راه این اقدام خواهد بود.

دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند روز پنج شنبه (۲۱ دی) نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را به اتهام نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه آغاز کرد؛ جلسه‌ای که به روز جمعه هم کشیده شد.

اواخر ماه دسامبر بود که آفریقای جنوبی این پرونده را به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در طول جنگ اعلام‌شده خود علیه حماس در غزه «اقدام به نسل‌کشی» کرده‌است و از این مرجع قانونی خواست تا تمهیداتی اتخاذ کند که نیروهای ارتش رژیم به طور موقت هم که شده از ادامه عملیات مرگبار خود در منطقه دست بردارند.

به گفته مقام‌های این کشور آفریقایی، رژیم صهیونیستی از تعهدهای خود نسبت به معاهده بین‌المللی «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» یا به اختصار «کنوانسیون نسل‌کشی» تخطی کرده‌است.

در شکایت ۸۴ صفحه‌ای آفریقای جنوبی از تل‌آویو استدلال شده که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزام‌ها و تعهدها بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی معنا کرده‌است. آفریقای جنوبی همانند دیگر کشورهای جهان، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌داند چون با هدف تخریب بخش قابل توجهی از جمعیت این باریکه است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->